Fitur, una fira en creixement d'acord amb el turisme global

Assistiran 816 expositors titulars, un 8% més que l'edició anterior

Fitur, que es celebra del dimecres 17 al diumenge 21 de gener, ocuparà una superfície de 65.500 metres quadrats, un 4% més que en l'edició anterior, i acollirà a 816 expositors titulars, la qual cosa suposa un repunt del 8 %.

Superarà, així mateix, les 10.000 empreses participants de 165 països i s'espera que la visitin unes 250.000 persones entre professionals i públic en general.

Es preveu que aquesta edició de Fitur generarà per a Madrid un impacte econòmic de 260 milions d'euros, amb ple total d'hotels i una forta activitat de tots els sectors vinculats al turisme com a restaurants i locals comercials i d'oci.

El president del Comitè Organitzador de Fitur i d'Iberia, Luis Gallego, ha destacat que el creixement que viu el turisme a nivell mundial i nacional s'ha trasllat a la fira madrilenya, on s'ha produït un augment del 13% en la participació internacional, que representa el 54 % del total, i del 3 % en la nacional, que suposa el 46 %.

Les regions amb major increment de participació són Àfrica, un 21 %; Àsia i Pacífic, un 19 %, i Europa, un 15 %, ha detallat Gallego, per afegir que Fitur 2018 compta amb quatre nous països que són Síria, Sant vaig prendre & Príncep, Bangladesh i Bòsnia Hercegovina.

Novetats tecnològiques en Fitur 2018

Així mateix, González Soler ha posat l'accent en el creixement del 16 % de la presència d'empreses tecnològiques en l'edició d'aquest any, la més tecnològica de les celebrades fins ara.

Una de les grans novetats en aquest camp serà el concepte de "Fira Augmentada", engegat per Ifema i 5Tonic, amb l'objectiu d'identificar un conjunt d'aplicacions, preparades per desplegar la seva funcionalitat amb tecnologia 5G -encara en procés d'estandardització- en un futur proper.

Els prototips que es presentaran en Fitur serviran d'avantsala per conèixer les possibilitats que oferirà aquesta innovadora tecnologia que va a transformar per complet la manera d'experimentar el turisme i la seva gestió en l'entorn firal, amb una èmfasi especial en la seva sinergia amb Realitat Augmentada, ha explicat.

Nous segments turístics

La secretària d'Estat de Turisme, Matilde Agafaven, ha afegit que Fitur no només innova en aspectes tecnològics, sinó que també incorpora nous segments turístics com és el cas aquest any del de festivals.

Fitur Festivals neix amb l'objectiu de generar noves xarxes turístiques i impulsar la promoció i desenvolupament d'aquest segment de la indústria de creixent potencial.

Fitur obre el calendari de fires del sector turístic des d'una posició de lideratge, ha indicat González, per ressaltar que es troba entre els tres més importants del món i clarament és el més significatiu per a Iberoamèrica.

També Gallego ha posat l'accent que la celebració de la fira madrilenya en l'arrencada de l'any la situa al calendari internacional com la primera cita de negoci i, conseqüentment, "en una posició d'avantatge competitiu puix que representa el moment clau en la definició de les estratègies i a la planificació de les agendes professionals per a tot l'any".

Fitur és l'esdeveniment més esperat de l'any per als professionals del sector i tornarà a convertir a Madrid al centre neuràlgic del turisme mundial, ha agregat.

Índia, país convidat

Per la seva banda, l'ambaixador d'Índia a Espanya, Bala Venkatesh Varma, s'ha mostrat encantat que el seu país sigui soci d'aquesta edició de Fitur, que, en la seva opinió, és clarament una de les millores fires turístiques del món.

El diplomàtic espera que el programa de partenariado, que permet a Índia sumar la seva marca país a la convocatòria de 2018, contribueixi a reforçar la cooperació en matèria turística tant amb españa com amb Europa.

La directora de Fitur, Ana Larrañaga, ha anunciat que l'edició de 2019 tornarà a celebrar-se més tard, del 23 al 27 de gener, per no estar tan enganxada, com ara, a les festes nadalenques.