Turespaña redescobreix la Catalunya interior als mercats italià i francès amb les rutes de “Spain Is Much More 2025”
Aquesta nova iniciativa de Turespaña reunirà prop de 50 periodistes i creadors de continguts, en 6 rutes simultànies per 9 comunitats autònomes de l’interior, amb la col·laboració de Paradores i Los Pueblos Más Bonitos de España.
Catalunya participa a les Rutes de l’Est i del Nord-oest del programa Spain Is Much More 2025, que mostrarà l’Espanya de l’interior.
Amb inici i final a Barcelona —a Vic i Cardona respectivament— i passant per localitats de Lleida, la Ruta del Nord-oest proposa un viatge experiencial i sostenible, propi del viatger italià: cultura arrelada, identitat local i paisatges naturals.
La Ruta de l’Est, dissenyada per al mercat francès, ofereix una experiència immersiva per algunes de les comarques més evocadores de l’est peninsular, travessant Catalunya (Tarragona), Aragó i Castella-la Manxa.
Aquest programa neix amb vocació de continuïtat, amb nous continguts, destinacions, prescriptors i mercats en futures edicions.
Catalunya forma part de la primera edició de Spain Is (Much) More 2025, el nou projecte impulsat per Turespaña, en col·laboració amb Paradores i entorn de Los Pueblos Más Bonitos de España, que busca reforçar la promoció internacional del turisme d’interior i sostenible d’Espanya.
Del 19 al 23 d’octubre, periodistes, creadors de continguts i influencers internacionals recorreran sis rutes simultànies per la península per descobrir el patrimoni natural, cultural i gastronòmic del país.
Catalunya participa en la Ruta del Nord-oest, amb periodistes i creadors de contingut del mercat italià, i també en la Ruta de l’Est, juntament amb Aragó i Castella-la Manxa, amb creadors i mitjans francesos.
“Muntanyes, patrimoni i sabor local”
La Ruta del Nord-oest per l’interior de Catalunya està dissenyada per al mercat italià, amb propostes que combinen natura, patrimoni i experiències autèntiques. Aquesta ruta per a mitjans i creadors d’Itàlia ofereix un recorregut equilibrat entre paisatges d’alta muntanya, arquitectura medieval, gastronomia tradicional i moments de calma, per l’interior de Barcelona i la província de Lleida.
L’itinerari, d’uns 875 km, comença al Parador de Vic (Barcelona) i travessa una Catalunya íntima i poc explorada per finalitzar a Cardona, al seu Parador, on el castell medieval i la imponent Muntanya de Sal transporten el visitant a èpoques passades. La ruta discorre pels Pirineus catalans i valls com la de l’Aran i l’Alta Ribagorça, amb parada en enclavaments com Arties —un dels pobles amb més encant de la Vall d’Aran— i allotjament al seu Parador, així com altres com Durro o Garòs.
L’experiència es completa amb la gastronomia de l’interior, basada en productes de muntanya, receptes tradicionals catalanes i vins amb caràcter, que aporten sabor i autenticitat a cada etapa del viatge.
“Entre castells, oliveres i cels estelats”
La Ruta de l’Est, per la seva banda, està dissenyada per a periodistes i creadors de continguts de França, on la història, el patrimoni, la gastronomia i els paisatges amb identitat són protagonistes. Aquesta ruta ofereix una experiència immersiva per algunes de les comarques més evocadores de l’est peninsular, travessant Catalunya, Aragó i Castella-la Manxa.
Localitats com Horta de Sant Joan o Tortosa, a Tarragona, són alguns dels punts que recorre aquesta proposta, que s’inicia al Parador de Tortosa i finalitza a Molina de Aragón (Guadalajara), després de més de 800 km de recorregut.
L’herència mudèjar, l’art romànic i les tradicions vives de la zona reforcen la connexió amb el visitant francès, oferint el ritme pausat del slow travel.
Així mateix, la diversitat patrimonial, cultural i paisatgística de la ruta ofereix nombroses oportunitats per donar a conèixer la riquesa del territori, en què el menjar i els vins de la zona seran protagonistes de l’experiència gastronòmica.
Una finestra per al turisme català
Els continguts creats pels participants —fotografies, vídeos i reportatges— es difondran als canals internacionals de Turespaña després d’una sessió conjunta a La Granja de San Ildefonso (Segòvia), on el 23 d’octubre se celebrarà l’acte de cloenda.
La iniciativa neix amb vocació de continuïtat i pretén consolidar-se com un aparador internacional del turisme d’interior. En futures edicions es preveu incorporar noves destinacions i experiències, sempre sota la filosofia del viatge pausat i les experiències autèntiques.
Una nova activitat de Turespaña vinculada a la campanya actual “Think You Know Spain? Think Again”, al treball de reforç de la comercialització i la coordinació amb les destinacions, i en línia amb l’Estratègia de Turisme 2030 del Ministeri d’Indústria i Turisme.
