El Consell d'Alcaldies del Berguedà dona llum verda a les Ordenances per al 2026
Aquesta tarda ha tingut lloc el Consell d’Alcaldies del Berguedà a l’Ajuntament d’Olvan, on s’han aprovat les Ordenances fiscals per l’any 2026, amb especial atenció a la de residus.
Per tal de garantir un bon funcionament del servei i complir amb la normativa, s’ha acordat un augment del 5% en la taxa de residus, que se situarà en 183,9 euros anuals per al pròxim any. Aquest increment permetrà cobrir tot el cost del servei i eliminar el dèficit, que passa de gairebé 780.000 euros l’any 2023 a 59.000 euros, segons la previsió per al 2026.
Aquest canvi, ha estat possible gràcies a l’adjudicació del nou contracte de recollida i gestió de residus, valorat en 3.7 milions d’euros, que ha permès optimitzar el servei, evitar despeses imprevistes i fer-lo més eficient. La implantació del nou model ha permès introduir millores als municipis que no disposaven del Porta a Porta, alhora que ha ajudat a controlar i estabilitzar els costos directes del servei. També s’han incorporat recollides específiques, com la de l’oli domèstic, que contribueixen a millorar la qualitat del reciclatge i, per tant, a incrementar el retorn econòmic derivat de la taxa.
A més, el suport dels fons europeus Next Generation i l’actualització de les ordenances vinculades a l’abocador han facilitat aquests canvis i han permès avançar cap a un sistema més sostenible.
Tot i que les previsions són positives, des del Consell Comarcal es considera important mantenir una actitud prudent i continuar treballant per garantir un servei de qualitat, adaptat a les particularitats d’una comarca extensa com el Berguedà.