Arrenca la 16a edició de Restaurantes contra el Hambre amb més de 360 establiments solidaris

Restaurantes contra el Hambre, -que arrenca amb la participació de més de 360 establiments-, ret homenatge el 2025 al paper crucial que té cada persona a l’hora de generar un impacte positiu: des de l’ajudant de cuina fins al xef.

Sota el lema “Alimentem Canvis”, la campanya convida totes les persones que cada dia seuen a les taules dels restaurants i cafeteries a millorar la vida de milers de famílies a Espanya demanant el plat solidari. No és un gest menor: el 73% dels espanyols visita bars i restaurants setmanalment. Les generacions més joves, com la Generació Z, arriben al 79%, fet que situa Espanya com un dels països europeus on és més habitual menjar en establiments d’hostaleria i restauració*.

En l’acte de presentació de la campanya, el director general d’Acción contra el Hambre, Manuel Sánchez-Montero, ha donat la benvinguda a aquesta edició especialment significativa perquè coincideix amb el 30è aniversari d’Acción contra el Hambre a Espanya:
“Restaurants contra la Fam arrenca en el marc de tres dècades de compromís incansable en la lluita contra una de les majors injustícies: la fam. Aquest any, per primera vegada en la història, estem presenciant dues fams simultànies: Gaza i Sudan. Un senyal alarmant que ens indica que no podem abaixar la guàrdia, però que també és una crida a l’acció. Una crida que sempre ha rebut resposta per part nostra i per part del sector privat.”

“Com a cuinera, crec fermament en el poder transformador de la gastronomia. Per això, per a mi és un honor ser ambaixadora d’Acció contra la Fam i posar-hi el meu granet d’‘arròs’ en una causa tan necessària. No es tracta només de cuinar, sinó d’alimentar esperances, dignitat i futur. Si la cuina pot ajudar a canviar vides, aleshores té encara més sentit el que fem cada dia”, ha remarcat Susi Díaz, xef del restaurant La Finca, a Elx, i ambaixadora de l’organització i de la campanya des de 2018.

Tant ella com Quique Dacosta, xef i empresari gastronòmic i també ambaixador des de 2017, han destacat que l’hostaleria és un sector molt solidari. “L’hostaleria és una comunitat fantàstica a la qual admiro. Si podem gaudir d’una taula i, alhora, sumar perquè altres famílies puguin tirar endavant, ho hem de fer”, ha afegit Dacosta.

Alimentant canvis, també a Espanya

Al llarg de les edicions de Restaurantes contra el Hambre, més de 12.400 restaurants s’han afegit a la iniciativa i han fet possible la recollida de fons per a la lluita contra la fam i la inseguretat alimentària que a Espanya afecta 6 milions de persones. Es calcula que el 13% de les llars del nostre país té dificultats per aconseguir els recursos que permeten tenir una alimentació saludable.

Gràcies a aquests fons obtinguts i a la col·laboració de les administracions públiques i del Fons Social Europeu, Acción contra el Hambre pot continuar treballant contra les causes i els efectes de la fam al món i desenvolupant a Espanya els seus programes d’ocupació, emprenedoria i formació a 11 comunitats autònomes.

Una història compartida i el reconeixement a les aliances

Durant l’acte de presentació ha tingut lloc el lliurament d’un reconeixement especial a les organitzacions, empreses i ambaixadors que han compartit gran part dels anys d’història d’Acción contra el Hambre a Espanya en el marc de la campanya: Hostaleria d’Espanya, Makro, ElPozo, Fundació SEUR, Taberna La Bola, Docamar, Ilunion Hotels o els ambaixadors Susi Díaz i Quique Dacosta.

Com ha indicat Beatriz Cecilia, directora de projectes de la Confederació Empresarial d’Hostaleria d’Espanya en recollir el reconeixement:
«Des de la primera edició, ja fa 16 anys, el conjunt de l’hostaleria no ha dubtat a participar en aquesta campanya. Aquest és un sector solidari i amb consciència social que diàriament es dedica a alimentar milions de persones, i per això no pot girar l’esquena a persones en situacions de vulnerabilitat. Sempre de la mà dels clients, un any més, volem continuar alimentant el canvi».

En paraules de Vanesa Cardeñosa, responsable de comunicació corporativa de Makro: “Per a nosaltres és molt important poder participar a Restaurants contra la Fam perquè simbolitza la cohesió del sector hostaler espanyol en una causa solidària d’enorme magnitud. Gràcies a Acció contra la Fam per donar-nos l’oportunitat de continuar col·laborant en aquesta bonica iniciativa”.

També Jorge Muñoz, digital brand d’ElPozo Alimentación, ha agraït el reconeixement: “És un orgull acompanyar durant tants anys aquesta campanya que connecta de manera directa el nostre sector amb una causa essencial, que és que les persones tinguin accés a una alimentació adequada”.