El Govern comença la campanya a favor del consum de carn de porc per aquest Nadal

Els anuncis posen èmfasi en “les tradicions gastronòmiques més arrelades: canelons, sopa de galets i pilota”

A través dels anuncis s’entra a les llars catalanes, amb una taula senzilla i plena de productes i receptes tradicionals.

La campanya impulsa el consum de carn de porc, però també d’altres carns, peix i postres, posant en valor els productes de proximitat i de qualitat.

 

El Govern ha posat en marxa des d’aquest dissabte una campanya de comunicació destinada a promocionar el consum de carn de porc i productes derivats durant les festes nadalenques. L’objectiu principal dels anuncis és posar en valor els productes de proximitat i tradicionals, que formen part de la dieta mediterrània, declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat.

Aquesta iniciativa arriba en un moment complex, marcat per la crisi sanitària provocada per la pesta porcina africana (PPA). La campanya s’ha desenvolupat de manera estreta amb el sector porcí, que ha mostrat una col·laboració proactiva i absolutament positiva.

“Només treballant de manera unitària, ràpida i coordinada podrem superar els reptes que ens planteja aquesta crisi sanitària”, ha afirmat el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, que ha agregat: “La complicitat i el compromís del sector són claus per garantir que els productes catalans continuïn arribant a les nostres taules amb tota la qualitat i seguretat que ens caracteritza”.

Aquesta campanya coincideix amb l’any en què Catalunya ha estat reconeguda com a Regió Mundial de la Gastronomia, un reconeixement que posa de relleu la riquesa i la diversitat del nostre patrimoni culinari.

Un Nadal amb productes catalans

La campanya, que s’emetrà per televisió i premsa escrita, entra a les llars catalanes per mostrar com les famílies celebren el Nadal, posant especial èmfasi en les tradicions gastronòmiques més arrelades: canelons, sopa de galets i pilota, embotits i altres productes derivats del porc, així com altres carns i peixos.

L’objectiu és destacar com aquests aliments formen part de la nostra identitat i del nostre estil de vida, reforçant alhora la connexió entre la ciutadania i el sector agroalimentari local.

Segons el conseller Ordeig, “aquesta campanya no només busca impulsar el consum dels productes que són nostres, sinó també donar suport al nostre sector, que és un motor econòmic i cultural de Catalunya. Recordem que la nostra gastronomia és un tresor que cal protegir, celebrar i compartir”.

Amb aquesta iniciativa, el Govern vol conscienciar la ciutadania sobre la importància de consumir productes locals i de proximitat, especialment en un moment de crisi que requereix unitat i solidaritat amb el sector porcí.

La campanya s’emmarca dins de l’estratègia general del Departament d’Agricultura per donar suport al sector agroalimentari català, especialment en moments de dificultat, reforçant la seva presència als mitjans i recordant a la ciutadania que, fins i tot en situacions complicades, la proximitat i la qualitat són valors que cal mantenir i potenciar.