Sitges promociona la seva oferta turística a FITUR

La Fira Internacional de turisme més important d’Espanya obre portes aquest dimecres i finalitzarà diumenge. La delegació sitgetana participarà en la creació de la Comunitat Biosphere.

Sitges participarà a la 38a edició de Fitur, la Fira de Turisme Internacional, que s’inaugura aquest dimecres a Madrid i s’allargarà fins el diumenge 21. Es tracta de la trobada dels professionals del turisme més important de l’estat on es defineixen les línies de treball, estratègies i aliances empresarials amb la finalitat de dinamitzar i reforçar l’activitat turística innovant per atendre les demandes canviants del mercat. L’alcalde de Sitges i diputat de Turisme, Miquel Forns; la regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, Aurora Carbonell, i un membre de l’equip tècnic assistiran al certamen amb l’objectiu de reforçar la marca turística de Sitges i establir vies de col·laboració amb altres institucions i empreses. 

 

Aquest any Sitges focalitza la promoció en una doble vessant. L’augment del nivell de l’oferta hotelera amb la nova gestió de l’hotel de l’Av. Sofia, el MIM, per part del grup Majèstic; l’obertura l’any passat de l’hotel Casa Vilella, al passeig Marítim, i l’obertura el proper 27 de gener del Me Sitges Terramar, l’antic hotel Terramar. Un altre element que també es promocionarà és el festival de música Jardins de Terramar. 

 

L’objectiu és, tal com destaca la regidora de Promoció Econòmica, turisme i Platges, Aurora Carbonell, “treballar per seguir posicionant Sitges no només a nivell de marca, sinó per trobar els millors aliats per vendre la destinació en els segments i plataformes més adequades”. Aurora Carbonell avança que “per a la fira hem tancat 18 visites tant amb touroperadors com amb empreses de comercialització on-line i empreses per potenciar productes que tenim a Sitges com l’esportiu”. La delegació de la regidoria de turisme que estarà present a Fitur participarà també a la primera reunió de la creació de Biosphere Destinations Community, que en el seu primer any, serà presidida per Barcelona. Sitges participarà també a la recepció que la Generalitat oferirà als ajuntaments i empresaris catalans assistents a la Fira.

 

L’Agència Catalana de Turisme ha declarat el 2018 com a Any del Turisme Cultural. Per aquest motiu, les imatges de l’stand de Sitges a Fitur estan relacionades amb la cultura i les tradicions. La imatge que presidirà Costa de Barcelona serà la de l’àliga de Sitges. 

 

Durant el saló es troben representants institucionals, empreses operadores, hotels, agències de viatges, consultories i experts en la gestió i desenvolupament turístic internacional. En total, Fitur registra 245.000 participants de 165 països diferents, 7.500 periodistes acreditats, 5.000 mitjans de comunicació, 136.000 professionals del sector i 110.000 persones de públic en general.