La Generalitat promociona Catalunya com a destinació cultural i gastronòmica al Japó amb el FC Barcelona i Rakuten

El FC Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme col·laboren per convertir Messi, Suárez, Piqué, Coutinho i Iniesta en ambaixadors de la cultura catalana als canals online i offline de Rakuten, del FC Barcelona i del Catalunya Experience, que acumulen prop de 17 milions de visites diàries
 
La campanya, fruit de l’acord de partenariat que l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona mantenen des del 2012, farà èmfasi en cinc rutes per descobrir el nostre territori i en la festivitat de Sant Jordi

 
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), de la Generalitat de Catalunya, posa en marxa una campanya de promoció de l’oferta en turisme cultural i gastronòmic de Catalunya amb el FC Barcelona i Rakuten al Japó. Difosa a quatre bandes a través dels canals online i offline de Rakuten, del FC Barcelona, del Catalunya Experience i de mitjans de comunicació locals, s’espera arribar a una audiència de prop de 17 milions de persones diàries.
 
Avui l’ACT ha presentat al Rakuten Café de Shibuya, a Tòquio, el llançament d’aquesta campanya davant d’una seixantena d’assistents entre periodistes i influencers locals, a qui se’ls ha projectat el vídeo de la Ruta de l’Atzar, premiat en els principals fòrums internacionals de turisme, com és el cas del Diamond Award del Golden City Gate Festival a Berlín.
 
Amb Messi, Suárez, Piqué, Coutinho i Iniesta com a ambaixadors de cinc rutes sobre l’art i la cultura, l’aventura i el descans, la història i els paisatges, la gastronomia i l’estil de vida i les localitats amb encant, la campanya donarà a conèixer al mercat japonès els principals atractius culturals de casa nostra.
 
Xavier Espasa, director general de l’ACT, assegura que “fa deu anys que el turisme japonès és un mercat sòlid i de qualitat, aportant a Catalunya un nombre molt significatiu de turistes i un volum de despesa dels més elevats per turista” i que “aquesta campanya se suma a l’aposta de Catalunya per la promoció de la destinació a Àsia contemplada en el Pla Japó de la Generalitat, en funcionament des de fa prop de nou anys”.
 
L’acció de promoció, que comença avui i estarà activa fins el 15 de maig i es reprendrà el mes d’octubre, condueix els usuaris a una web on, responent a dues preguntes, coneixeran el jugador que els és més afí. A continuació, entraran en el sorteig d’un viatge a Catalunya per fer una de les 5 rutes associades al seu ídol del FC Barcelona. Aquestes rutes, a més a més, es comercialitzaran a la plataforma de Rakuten Travel.
 
En aquest sentit, l’acció promocionarà també la diada de Sant Jordi al mateix Rakuten Café, on es repartiran roses als clients.
 
Japó, un mercat important per al turisme cultural
 
El 2017, prop de 234.000 turistes japonesos van visitar Catalunya, aportant una despesa de més de 425 milions d’euros. Aquest mercat representa l’1,2% del volum de turisme estranger que visita Catalunya i un 2,2% de la despesa d’aquests mercats. Es tracta d’un visitant de qualitat que en els seus viatges busca conèixer la cultura, l’arquitectura, la gastronomia i el ventall de compres. Els japonesos fan estades de prop de 6 dies i el seu allotjament escollit acostuma a ser l’hotel. A més a més, es tracta d’un mercat important a nivell estratègic, ja que els japonesos viatgen en diferents èpoques de l’any i, per tant, contribueixen a la desestacionalització del turisme. De la mateixa manera, la despesa per turista és molt elevada, rondant els 2.000 euros per persona.
 
Aquesta campanya promocional al Japó dins del marc de l’Any del Turisme Cultural és només una de les accions que l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona realitzen conjuntament al llarg de l’any, fruit de l’acord de partenariat que ambdues entitats mantenen des del 2012. L’objectiu és promocionar Catalunya i el FC Barcelona en mercats internacionals com, en aquest cas, el japonès.