WhatsApp Business ja és oficial: els negocis desembarquen a la missatgeria

Els usuaris que no siguin empreses no hauran de canviar de app

De moment només està disponible per als terminals de Android


Després de molts rumors i proves, WhatsApp ha fet oficial l'arribada de Business, la seva nova aplicació amb la qual les empreses i petits negocis podran contactar amb els usuaris. D'aquesta manera, els usuaris que vulguin contactar amb una companyia no hauran de descarregar una nova app. 

WhatsApp Business està disponible avui i ja es pot descarregar de forma gratuïta des de Google Play a Indonèsia, Itàlia, Mèxic, Regne Unit i EUA, encara que en les properes setmanes es llançarà en la resta del món.

Encara que té l'icònic entrepà verd de WhatsApp, es diferencia de l'habitual perquè en el seu interior es pot apreciar una 'B' de business(negoci).

La nova aplicació està cridada a connectar de forma més fàcil als negocis amb els més d'1.300 milions d'usuaris que a dia d'avui usen la plataforma. Per fer-ho, el funcionament serà el següent:

Cada empresa tindrà un perfil oficial, en ell es proporcionarà als clients una sèrie d'informació útil com la descripció de la mateixa, un correu electrònic de contacte, l'adreça i la pàgina web.

Aquesta distinció permetrà conèixer als contactes que estan parlant amb una empresa perquè apareixerà com un 'Compte d'empresa'. No obstant això, WhatsApp explica que "amb el pas del temps, algunes empreses tindran comptes confirmats quan es confirmi que el número de telèfon del seu compte coincideix amb el número de telèfon de la seva empresa".

Les empreses no hauran d'estar connectades enganxades a un mòbil, sinó que es donaran una sèrie d'eines de missatgeria intel·ligent amb les quals es podran establir una sèrie de respostes a les preguntes més freqüents, donar missatges de benvinguda com a presentació als clients així com missatges d'absència que permeten avisar quan estàs ocupat.

Així mateix, WhatsApp explica que a les empresa se'ls oferirà una sèrie d'estadístiques per conèixer informació de la seva clientela com veure el nombre de missatges llegits i poder analitzar la resposta generada.

WhatsApp contra l'SPAM

WhatsApp ha aclarit que la nova aplicació només és perquè les empreses puguin contactar amb els seus clients i contactes que contingui el seu llistat d'adreces; no obstant això, no vol que WhatsApp Business es converteixi en un canal de SPAM.

En concret, la plataforma explica els usuaris, que rebran els seus missatges a la mateixa app en la qual parlen amb els seus contactes, podran controlar els missatges que reben, amb l'opció de bloquejar qualsevol nom, incloent empreses, i fins i tot marcar-los com spam. D'aquesta manera, WhatsApp llança un advertiment global a les empreses sobre com de fàcil és perdre als seus clients potencials davant l'enviament d'excessius missatges.

El turisme és un dels sectors més beneficiats amb el nou servei WhatsApp for Business.

En efecte, amb aquesta eina, tant les agències de viatges, tour operadores, hotels, línies aèries, empreses de transport turístic, entre altres, podran optimitzar els seus serveis oferint informació en temps real als seus passatgers com a confirmació de reserves, notificacions, consultes, etc.

L'eina comptarà amb dos tipus de serveis segons la grandària i interès de l'empresa:

  • El primer és gratuït, enfocat als petits i mitjos negocis interessats a tenir una eina més directa per comunicar-se amb els seus clients actuals i potencials, enviant-los comunicacions oficials a través d'ella.  A més, tindrà altres usos, com a traduccions en temps real i enviament de missatges multimèdia que promoguin la interacció amb el client. No obstant això, en ser un servei gratuït, les opcions de la nova eina seran limitades.
  • El segon servei tindrà un cost mensual (encara no especificat) i està dirigit a empreses més grans que no només podran comunicar-se amb els seus clients i usuaris, sinó que també disposaran de múltiples opcions que permetran al client confirmar reserves, seguiment de la seva estada, generar Up-*Selling i Cross-Selling i fins i tot realitzar transaccions.

Si bé, WhatsApp Business està en la seva fase pilot i els enginyers encara estan desenvolupant i provant noves eines dins de la plataforma, ja se sap que estarà disponible per a dispositius Android, iOS i Windows Phone, tot i que només es pot descarregar, ara com ara, per la primera de les plataformes.

KLM PIONERA

Moltes companyies han començat a integrar WhatsApp Business en els seus models de negoci. En la indústria dels viatges, una de les primeres signatures amb perfil verificat és l'aerolínia KLM, que va informar en un video que 250 agents d'atenció al client usaran WhatsApp Business per comunicar-se amb els seus clients en temps real en 10 idiomes, inclòs l'espanyol.

Aquests són alguns dels seus usos, segons l'aerolínia: actualitzacions, confirmacions de reserves, notificacions en temps real, enviament de documents, servei al client 24 hores, etc.

Segons va indicar la companyia, l'objectiu és fer ús de la plataforma com una manera de contactar al client de manera més senzilla i automàtica i mantenir una comunicació constant. Una raó més que suficient perquè altres empreses del sector avaluïn les oportunitats, rendibilitat i efectivitat que ofereix per als seus negocis la nova eina de WhatsApp.