Els Pressupostos Generals de l'Estat preveuen 336 milions pel turisme

El Govern de l’Estat destinarà un 5,1% més de diners al turisme que els pressupostats a l’any 2017, arribant així als 336 milions d’euros.

Els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) del 2018 presentats pel Govern al Congrés de Diputats i pendents encara d’aprovació, destinen 900 milions d’euros a una partida genèrica de “polítiques de comerç, turisme y Pimes”.

Les principals partides previstes dins de l’àrea de turisme són:

– L’Instituto de Turismo de España (Turespaña) rebrà 88 milions, un 8,3% més que l’any 2017.
La idea és desenvolupar una sèrie d’accions per enfortir la Marca España, tal com senyala el Pla de Màrqueting de l’entitat. També es pretén augmentar la presencia de la marca turística España en xarxes socials i en campanyes de publicitat.

La idea és captar dos segments específics de consumidors d’alta rendibilitat: viatgers cosmopolites dels mercats europeus de proximitat i turistes de mercats llunyans.

– Ajut financer, bàsicament préstecs a empreses del sector turístic, per un valor de 216 milions d’euros. Dins d’aquest calaix es destaquen els ajuts per a la internacionalització, la innovació i el suport a l’emprenedoria i escoles d’hostaleria

– S’invertirà en la construcció i obertura de nous paradors de turisme.

– Es tornarà a obrir el procediment per renovar el Palau de Congressos de Madrid.

– S’ajuntaran els programes de Destinos Turísticos Sostenibles i Destinos Turísticos Inteligentes en un de sol i es vol impulsar l’ecoturisme com un atractiu de l’oferta turística espanyola.

– Es transferirà capital a diversos actors socials, com és el cas de l’Asociación de Educación Ambiental y del Consumidor (campanya banderes blaves);  l’Asociación Ciudades del Vino, l’Instituto de Calidad Turística Española o l’Asociación Ciudades Patrimonio de la Humanidad entre d’altres.

Spain in 10 seconds, nova campanya de Turespaña

Precisament aquest mes d’abril Turespaña ha començat la seva nova campanya de promoció turística Spain in 10 seconds, que és basa en recomanacions personals d’una dotzena de reconegudes personalitats espanyoles. A poc a poc s’anirà sabent el nom de totes elles. Les primeres són el psiquiatra Luis Rojas Marcos, la dissenyadora Ágatha Ruiz de la Prada i la jugadora de bàdminton Carolina Marín. Cadascun mostra les seves experiències i destinacions preferides en vídeos curts de format selfie. La campanya es desenvolupa en xarxes socials i mitjans digitals i es difondrà en 15 països durant els mesos d’abril i maig i te un cost de dos milions d’euros.

Vull veure la campanya