La Diputació explica a Fitur el seu compromís amb el turisme sostenible

En el marc de la Fira Internacional de Turisme Fitur, Turisme de la Diputació de Barcelona ha participat, aquest matí, en la primera reunió de les destinacions turístiques sostenibles de tot el món, sota el segell “Biosphère Responsible Tourism”. Es tracten de destinacions que compten amb la certificació que emet l’Institut de Turisme Responsable (RTI). La Diputació va rebre, el passat juliol, aquesta certificació pionera, basada en els 17 objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides integrats en l’Agenda 2030.

Entre aquets objectius, estan, per exemple, l’ús d’energies no contaminants, la protecció de l’economia i cultura local, l’impuls de polítiques d’ocupació justes que respectin la igualtat de gènere, l’acció pel clima, la neteja de l’aigua, la cura dels recursos naturals, etc

La reunió de la comunitat de destinacions Biosphere celebrada avui és la primera d’una sèrie de reunions anuals en les que es donaran cita representants de tot el món amb l’objectiu de seguir compartint experiències i esforços per promoure el turisme responsable.

Amb l’obtenció de la certificació Biosphère el passat juliol, Barcelona es converteix en la primera demarcació catalana en rebre-la, certificació que ja tenen Catalunya, la ciutat de Barcelona i Sitges. El segell acredita que les tres marques turístiques de la demarcació –“Costa Barcelona”, “Paisatges Barcelona” i “Pirineus Barcelona”, impulsades per la Diputació de Barcelona- compleixen els requisits de l’estàndard “Biosphere Destination” i que apliquen amb èxit 6 criteris concrets en les seves polítiques turístiques: Gestió sostenible, Desenvolupament econòmic i social, Conservació i millora del patrimoni cultural, Conservació Ambiental, Qualitat i seguretat, i Implicació del visitant.

Ahir, el diputat de turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Forns, va visitar Fitur, on la Diputació hi participa per presentar l’oferta turística de la demarcació dins l’estand institucional de l’Agència Catalana de Turisme i sota el paraigües de la marca Catalunya.