Vic rep el distintiu de «Ciutats i Viles amb Caràcter»

 La marca té com a objectiu posar en valor el patrimoni urbà de Catalunya i promocionar els municipis que combinen diferents aspectes

Vic ha rebut el distintiu "Ciutats i Viles amb Caràcter". La capital d'Osona, juntament amb set ciutats catalanes més, ha estat guardonada per la marca que ha posat en marxa l'Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d'Empresa i Coneixement. Han rebut la distinció Vic, Lleida, Tarragona, Girona, Terrassa, Reus, Vilafranca del Penedès i Tortosa. En el cas de Vic, la regidora de Turisme, Carme Bover, ha estat l'encarregada de recollir el guardó aquest dimecres.

Aquesta és la primera entrega dels distintius. Durant l'acte de lliurament, el director general de Turisme, Octavi Bono, va declarar que "distingim unes ciutats que volen crear un espai d'influència en el seu entorn més immediat, perquè són ciutats que es reconeixen a elles mateixes amb un punt d'autoestima i aquest és un element clau configurador de la identitat". Així mateix, Bono va destacar que "amb el distintiu de Ciutats i Viles amb Caràcter activem ara una nova eina per afavorir una millor projecció d'aquests altres espais urbans de Catalunya que, amb el seu caràcter, contribueixen a configurar el caràcter del país".


Aquesta marca té com a objectiu posar en valor el patrimoni urbà de Catalunya –més enllà de Barcelona- i promocionar aquelles ciutats que combinen diferents aspectes (cultura, art, gastronomia, arquitectura, innovació, etc.) per oferir al visitant una experiència completa. Hi poden optar ciutats mitjanes –pel que fa al volum de població- i amb una forta personalitat marcada per alguns aspectes com ara el caràcter històrico-cultural, enogastronòmic, artístico-creatiu, entre d'altres.

Les ciutats i viles que aconsegueixen aquesta distinció entren a formar part d'un pla de promoció específic de l'Agència Catalana de Turisme, i adquireixen una sèrie d'avantatges com són: visibilitat en els canals online de l'ACT, ús per utilitzar el distintiu exclusiu de Ciutats i Viles amb Caràcter, participació en accions promocionals de l'ACT (fires, workshops, presentacions, viatges de familiarització, etc.), accés al pla de formació de l'ACT, o accés a informes d'intel·ligència de mercat elaborats per l'Agència Catalana de Turisme, entre d'altres.