Chakir el Homrani i Anna Erra signen un protocol de col·laboració per ubicar a Vic la futura seu del Departament a la Catalunya Central

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, i l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, ha signat aquest matí un protocol de col·laboració per a la futura ubicació a la ciutat de la seu territorial del Departament a la Catalunya Central. Segons aquest document, l’Ajuntament de Vic buscarà i posarà a disposició del Departament un immoble per situar la nova delegació.

Durant l’acte de signatura a l’Ajuntament de Vic, el conseller ha explicat que “si hi ha un Departament que no s’entén sense la col·laboració amb les administracions locals és el de Treball, Afers Socials i Famílies. Tenim molt clar que el principi de subsidiarietat, el principi d’arrelament i el principi de capil·laritat al territori són clau per desenvolupar bé les polítiques socials i també les polítiques de treball”. En aquest sentit, el conseller ha destacat que “amb aquesta signatura fem un pas endavant. És una bona notícia per tots aquells ciutadans que en un moment donat passen pel sistema català de serveis socials i també pels ajuntaments i les entitats”.

Per la seva banda, l’alcaldessa Anna Erra ha agraït “l'aposta per la descentralització de la Generalitat que reforça la capitalitat de Vic. La nova seu de Treball, Afers socials i Famílies és una mesura més per aproximar l’administració i estar al costat de les persones, tot generant nous pols d’atracció”.

Aquesta col·laboració es concretarà en un futur conveni interadministratiu que fixarà els compromisos de les parts, la identificació, el règim d’ús i el detall de les característiques tècniques de l’immoble que es destinarà a ser la futura seu del Departament.

 

Reforç de l’estructura territorial

Actualment el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no disposa de delegació a la Catalunya Central i considera del tot necessari enfortir la seva estructura territorial, especialment a la demarcació de Barcelona, per millorar tant els serveis que s’ofereixen a la ciutadania com la col·laboració amb els ens locals.

Durant la crisi sanitària per la covid-19 el Departament ja ha començat a treballar en aquesta línia, amb la contractació de 219 tècnics de reforç propi, per entre d’altres, fer seguiment més acurat i amb més proximitat de les residències, reforçar la Inspecció de Serveis Socials o fer seguiment i avaluació del contracte programa de serveis socials amb els ens locals. La major part d’aquest personal s’ha destinat a la demarcació de Barcelona, i concretament 20, a la Catalunya Central.