Un nou servei per als associats: GourmeTIC by SERHS, tecnologia per a l'hostaleria i la restauració

Tecnologia per a hostaleria i restauració

Aquest 2020 ha nascut GourmeTIC by SERHS, la línia de negoci de Grup SERHS dedicada a donar servei i assessoria en matèria tecnològica a establiments de canal HORECA, tals com bars, restaurants, cafeteries i hotels.

Aquest servei suposa un acompanyament de qualitat als principals clients de la corporació, per als quals la marca SERHS, històricament, ofereix una garantia i professionalitat en el món de l’hostaleria i la restauració.

Per què cal la digitalització al canal HORECA?

Un informe elaborat per la consultora TechFood Consult i el Basque Culinary Center, “Digitalización en el Restaurante”, retrata els principals reptes del sector a l’hora d’abordar la transformació digital, i detalla l’agenda d’innovació i inversió en digitalització en el sector de la restauració i l’hostaleria. L’estudi, que s’ha basat en enquestes en línia i entrevistes a empresaris del sector de l’hostaleria, conclou afirmant, que el 50% dels enquestats vol augmentar la inversió en tecnologia en els propers anys.

La digitalització arriba primer i amb major penetració a l’àrea de contacte amb el client, encara que cada vegada més, en la part de gestió del negoci va guanyant protagonisme en les previsions dels restauradors.

Quins són els principals motius del sector de la restauració i l’hostaleria per invertir en tecnologia?

En els darrers anys, el sector de la restauració ha crescut amb una pujada de les vendes en un 2,5%, arribant al voltant dels 36.000 milions d’euros, ni més ni menys que l’equivalent a un 3% del PIB.

Així, l’informe sobre digitalització explica quins són els objectius estratègics de negoci en xifres per al sector, en què la tecnologia en restaurants pot contribuir de forma directa: principalment, augmentar vendes i facturació (53%), millorar els marges de benefici (36%) i reduir els costos operatius en aspectes com la matèria primera o el personal, entre d’altres (25%). A més, apareixen en aquest escenari dos objectius més: oferir experiències diferents i innovadores (27%), o millorar la fidelització i interacció amb els clients (25%).

Font: Estudi “Digitalización en el Restaurante”, TechFood Consult i Basque Culinary Center

El 83% dels professionals del canal HORECA considera la tecnologia important pel seu negoci

En quins punts volen invertir en tecnologia els professionals de l’hostaleria i la restauració?

De l’últim en tecnologia de restaurants, l’informe enumera el top de solucions tecnològiques més utilitzades, diferenciant les àrees més importants de digitalització en restaurants.

En termes generals es pot afirmar que la digitalització arriba primer i amb major penetració l’àrea de gestió de client: en la relació directa amb el client (publicitat, les xarxes socials i la fidelització dels hostes o comensals), guanya el TPV (Terminal Punt de Venda) amb un 86% de penetració, el Wifi Social o Wifi gratis (69%) i la publicitat i promoció online amb un 63%. encara que cada vegada més, la pròpia gestió del negoci va guanyant protagonisme en les previsions dels restauradors.

Però també cal tenir molt present que la gestió del bar, restaurant o hotel va guanyant protagonisme en les previsions dels propietaris: les més demandades són les solucions digitals per a inventari (54%), la gestió d’equipament (54%) i l’analítica de negoci (52%).

Font: Estudi “Digitalización en el Restaurante”, TechFood Consult i Basque Culinary Center

Entre les prioritats dels plans de digitalització en hostaleria i restauració, en un futur immediat, la tendència generalitzada dels enquestats manifesta la seva intenció d’incrementar el seu pressupost.

És més, el 50% dels professionals preveu augmentar la seva inversió en tecnologia a curt termini (dels quals el 40% pertanyen a locals independents i el 60% a restauració organitzada).

 

GourmeTIC, tecnologia per a restauració

Veient les necessitats del sector, SERHS Serveis posa a l’abast dels professionals del canal HORECA GourmeTIC by SERHSLa nostra missió és escoltar les necessitats tecnològiques de bars, restaurants, cafeteries i hotels per assessorar-vos en trobar les millores solucions per a augmentar les vendes i fer disminuir les despeses. Solucions que passen des d’un maquinari específic per a la gestió de restauració com ara TPV o moneders electrònics, serveis de Wifi Socialcomunicació digital (web, xarxes socials, email màrqueting, etc.) i un amplíssim ventall d’opcions que apareixen contínuament en el mercat, sobretot en models SaaS (pagament per ús).

La nostra màxima és que els professionals de l’hostaleria us heu dedicat al negoci, i la nostra missió és que no perdin més temps que l’estrictament necessari en la tecnologia.

Digitalitzar és tenir més temps per dedicar-lo a la construcció de moments màgics per al client

Perquè el client és més tecnològic, més digital, i per tant el negoci s’ha d’adaptar.  Però la tecnologia és només una eina, per a poder fer créixer el nostre negoci; els nostres serveis són persones tractant amb persones.

Dins dels nostres objectius tenim la de millorar l’experiència del client i dels empleats, optimitzar els nostres processos i millorar la gestió de la nostra empresa per aconseguir ser el màxim de competitius possible.

Vols que t’ajudem amb la tecnologia del teu bar, restaurant o hotel?

Mira tot el que podem fer per tu a la nostra Botiga online o contacta’ns a gourmetic@serhs.com.

GourmeTIC by SERHS