El Mercat de Música Viva de Vic té un impacte de 4,1 milions d'euros sobre la indústria musical

El MMVV es consolida com a espai de relació i negoci amb rècord de participació. Contactar i relacionar-se amb altres professionals és el principal motiu d’assistència per a més del 66% dels participants. L’alt nivell de satisfacció dels professionals que hi assisteixen fa del MMVV un mercat de referència.

L’impacte econòmic del Mercat de Música Viva de Vic sobre la indústria musical va ser de 4.108.856 € el 2018, el segon més alt des de 2012, segons l’estudi d’impacte realitzat per per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Prop del 50% d’aquest impacte econòmic s’ha produït més enllà dels dies de mercat, i l’11% del seu total ha estat generat per entitats estrangeres.

L’alt impacte econòmic generat està estretament relacionat amb l’elevat nombre d’assistents però també amb el perfil econòmic de les entitats. Les de perfil comprador mantenen majoritàriament la seva despesa amb un 70,7% (51% el 2017), la superen un 20,3% dels casos (37,5% el 2017) i la disminueixen un 8,9% (11,5% el 2017). Pel que fa a les entitats amb perfil venedor, el 45,7% afirma que el volum de negoci ha estat superior a l’any anterior i el 44,8% diu que ha estat el mateix.

Rècord de participació

D’altra banda, el MMVV ha assolit un rècord de participació en la seva 31a edició amb 731 professionals inscrits, segons dades de l’estudi de qualitat de l’edició de 2019 de l’UOC. L’any passat es van registrar un total de 459 entitats (423 el 2018), l’assistència més alta de tota la sèrie estudiada, 66% de les quals són catalanes, 20% estatals i el 14% estrangeres. Aquesta màxima participació, unida al fet que més del 66% assisteixi al mercat principalment per contactar i relacionar-se amb altres professionals del sector, fa créixer el MMVV com un espai de relació i negoci.
Altres objectius de la participació són vendre (pel 38,4%) i comprar música (pel 33,8%), així com conèixer novetats musicals (37,9%). En aquest sentit, Vic representa un aparador pel talent i la creació musicals amb un 36’84% de novetats dins de la programació i 1.484 artistes representats a la fira en la seva darrera edició.
L’alt nivell de satisfacció per part dels professionals assistents assolit al 2019, amb un 65,3% de les expectatives acomplertes i un 17,8% de les expectatives superades fan del MMVV un mercat de referència per al sector musical on la immensa majoria dels participants el recomanarien a altres professionals. El capital social generat durant els dies de fira suma 3.000 contactes nous i 2.500 contactes en xarxa amb un 8% d’internacionalització dels nous contactes.
 
Una fira a ple rendiment
A l’edició de 2019, durant els dies de mercat, l’activitat econòmica en compra-venda de música ha superat els 2 milions d’euros (2.166.460 €), una quantitat alta si la comparem amb edicions anteriors. Segons les entitats consultades, de mitjana s’han establert 2,1 contractes per entitat compradora, amb un protagonisme destacat de la contractaciócatalana.
 
Pel que fa als espais de programació dels grups i artistes contractats dins del MMVV, el 59,1% actua a festivals i el 58,1% a sales. En la passada onada, les sales representaven l’espai de programació contractat pel 67,5% de les entitats consultades,i els festivals es situaven en un 49,4%. Per procedència, les entitats estrangeres destaquen més que la resta en contractar per programar en festivals, amb un 80%.
El 77,5% de les entitats compradores consultades afirma que els grups i artistes contractats han actuat o actuaran a Catalunya, el 50,6% a l’estat i el 47,2% a l’estranger.
Per tant, la internacionalització continua sent un fet rellevant del negoci generat gràcies a l’edició de 2018 del MMVV.
 
Vic, destí gastronòmic
 
Al marge de l’activitat estrictament vinculada al MMVV, els assistents de l’edició de 2019 destaquen la restauració com l’aspecte que més els interessa de la ciutat de Vic durant la seva estada, amb un 48,4%. En segona posició es situa la cultura (museus, arquitectura, art) amb un 40,6% i, per últim, i amb un 24,2%, visitar els indrets d’interès turístic.