La Generalitat presentarà pel territori el Pla que ha d'ordenar el turisme els propers anys a través d'un model responsable i sostenible

 ·        El motiu d’aquest pla és la intenció d’afrontar els reptes i ser competitius amb l’objectiu de generar riquesa i ocupació per al país.
 
·         Augmentar la despesa diària per turista, la desestacionalització, retenir i atraure nous turistes i incrementar el nombre de visitants a les comarques interiors són altres objectius principals del Pla.
 
·        En total es faran onze presentacions en diferents punts del territori distribuïts de manera que les persones que conformen el sector hi puguin assistir.
 
La Generalitat comença les presentacions informatives per tot el territori del Pla Estratègic de Turisme 2018-2022 aprovat aquest mes de gener. Es tracta d’ un dels projectes més ambiciosos tant de present com de futur del país i que preveu mesures concretes per afrontar les previsions de creixement del turisme pels propers tres anys i implementant un model sostenible amb valor afegit. Des del Govern es treballa per un model de turisme que serveixi per augmentar l’activitat econòmica i alhora reforçar la reputació del país.
 
En relació al pla, la Consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha volgut expressar que “aquest pla neix del compromís d’adquirir i traslladar entorns estables, estratègics i operatius per redefinir el full de ruta del nostre turisme” assegurant que “volem una Catalunya amb una mirada panoràmica, que tingui en compte l’equilibri territorial i que ho faci en base a una economia oberta al món, competitiva i de manera sostenible”. Finalment ha afirmat que “volem un sistema turístic català que es situí entre les tres primeres destinacions turístiques de la Mediterrània i  ho volem fer de manera responsable, intel·ligent i mirant cap a l’Smart tourism.”
 
Segons les estimacions fetes arran de les previsions de creixement de l’Organització Mundial del Turisme, el 2022 a Catalunya ens visitaran uns 21 milions de turistes estrangers. Amb aquestes xifres el Govern posarà en marxa un programa d’accions per mirar d’assolir uns objectius que millorin la qualitat del turisme i alhora augmentin els beneficis per a l’economia del país. Actualment aquesta activitat representa un 12% del PIB català i ocupa unes 450.000 persones, el que es tradueix en un 14% dels llocs de treball.
 
Amb aquest pla es busca ordenar els nous fluxos de visitants amb tres objectius principals: augmentar la despesa per part dels turistes fins els 191 euros per persona i dia, que un 37% del total ens visitin fora de temporada alta i que a les comarques interiors hi arribin nous turistes. Amb aquests tres eixos es vol millorar la qualitat del turisme, assolir millors nivells d’estabilitat en els llocs de treball relacionats amb el sector i afavorir àrees que fins ara han estat al marge d’aquesta activitat.
 
Per assolir aquests objectius el Pla Estratègic de Turisme preveu fer campanyes de difusió que defineixin Catalunya com una destinació on viure una experiència única a la Mediterrània, posar l’accent en pràctiques que apostin per la qualitat i la sostenibilitat amb l’entorn, contribuir a la cerca d’un públic objectiu adequat i potenciar noves inversions en serveis per atraure visitants i fer el sector més competitiu.
 
Cal tenir en compte, que un pla d’aquesta magnitud no està únicament pensat en vistes al turisme sinó que també implica a tota la societat i als ciutadans ja que vol incidir en la convivència entre residents i turistes generant alhora una millor qualitat en els llocs de treball del sector que afavoreixin un millor desenvolupament econòmic del país.
 
Per aquest motiu, el Pla és el resultat d’anys d’estudi i buscant un ampli acord amb tots els agents del sector implicats. El nou Pla s’ha elaborat a partir de 7 eixos principals:
 
-       Mostrar Catalunya com una destinació de qualitat
-       La cerca de visitants en els mercats adequats als criteris a qualitat
-       Atreure noves inversions
-       Afavorir pràctiques sostenibles i que preservin l’entorn
-       Millorar els serveis per millorar la competitivitat
-       Redistribuir els fluxos turístics
-       Un nou sistema de governança
 
El Pla Estratègic de Turisme 2018-2022 es presentarà a tot el territori català al llarg dels mesos de maig i juny amb trobades amb als agents implicats i representants municipals de totes les comarques. Les presentacions estan previstes a Manresa, Berga, Girona, Lloret de Mar, Sitges, Vila-Seca, Tortosa, Lleida, La Seu d’Urgell, Vielha i Barcelona.