‘Vic City Card', la primera targeta turística amb descomptes en una ciutat mitjana de Catalunya

La nova targeta turística permetrà gaudir d’activitats culturals, gastronòmiques i comercials per un valor de 42 euros, pagant-ne 25, i tindrà una validesa d’una setmana a partir de la seva activació

 ‘Vic City Card’ és la primera targeta turística en unaciutat mitjana de Catalunya amb descomptes en activitats culturals, gastronòmiques i comercials. D’aquesta manera es treballa per fer més fàcil i agradable l’estada a la ciutat de Vic, i es posa al nivell d’altres ciutats mitjanes europees que ja disposen d’aquest tipus de tarja amb un gran èxit d’acollida entre els turistes. La regidora de Turisme i Comerç, Maria Carme Bover, ha explicat que pagant 25 euros es podrà gaudir d’activitats culturals, gastronòmiques i comercials amb valor  de fins a 42 euros en una trentena d’establiments adherits -restaurants, comerços, museus i un aparcament privat-.

La ‘Vic City Card’ es pot comprar únicament a l’Oficina de Turisme de Vic i tindrà una vigència d’una setmana a partir de l’activació en qualsevol dels establiments adherits. Els visitants s’estalviaran 8 euros en les visites del Museu Episcopal de Vic (MEV) i el Museu de l’Art de la Pell (MAP) amb servei d’audioguies; 5 euros al pàrquing del Passeig Portal de la Rambla, i 2 euros en els primers 10 euros de despesa tant en restaurants com en els comerços adherits.

La nova targeta turística estarà en període de proves fins el proper 15 d’octubre. A partir d’aquí, amb els resultats de la prova pilot es podrà valorar com fer créixer la targeta turística per aplicar-la definitivament i es treballarà per incloure-hi el transport i diversos packs turístics a la ciutat.

M. Carme Bover ha apuntat que l’acció és possible gràcies a la bona entesa entre l’Ajuntament i les diverses entitats implicades com Vic Comerç, l’Associació d’empresaris d’Hostaleria del Moianès i d’Osona i el Gremi d’Hostaleria d’Osona, entre d’altres, i que “enforteix la relació entre els diversos agents turístics”.

Bover també ha posat en valorar que els diversos allotjaments de la ciutat, que són la porta d’entrada pel turista que pernocta a la ciutat, faran de prescriptors i en compartiran la informació per fer la nova tarja turística més accessible.

Sinergia de ciutat

El president de Vic Comerç, Toni Brachs, ha destacat que la targeta és un bon regal també perquè la gent de comarca i de la ciutat pugui utilitzar-la per conèixer millor Vic i gaudir dels diversos descomptes que s’hi oferixen. Segons Brachs, la nova targeta sintetitza perfectament la filosofia de Vic Comerç de “sinergiar la ciutat”.

Toni Brachs ha remarcat que la ‘Vic City Card’ té una finalitat diferent a la Targeta Urbana de Vic Comerç perquè aquesta servei per fidelitzar els clients al comerç de proximitat de la ciutat, i aquesta nova opció serveix per atreure turistes.

La ‘Vic City Card’ apareix quan l’Observatori de la Diputació de Barcelona ha publicat resultats del 2017 sobre el perfil de turistes que pernocten a Vic. La capital d’Osona ha estat valorada amb nota alta (8,1) i 9 de cada 10 visitants que hi pernocten manifesten la voluntat de tornar a repetir la seva visita i de recomanar la ciutat de Vic.