Les empreses osonenques han aprofitat ALIMENTARIA 2018 per presentar nous productes o nous formats dels seus productes

La majoria de les empreses d’Osona ique han estat al Saló Alimentaria hi han mostrat productes nous o millorats de les seves gammes. En aquest sentit, Leche Pascual amb planta a Gurb ha mostrat nous productes com una llet sense lactosa i ja amb cereals i llavors del mercat que és un esmorzar gairebé complet.

En l’apartat de begudes vegetals, l’empresa treu al mercat diferents begudes amb quinoa, soja, arròs o ametlles, a més d’un producte amb cafè, Mocaycafè, amb un format de got per endur-se. També llança una divisió de snacking. Per la seva banda, Liquats Vegetals, de Viladrau, que precisament només fabrica begudes vegetals, ha presentat a la fira un nou format més petit i adequat per endur-se que porta per nom Portion Pack i que és 100% reciclable. L’empresa enceta aquesta línia amb els sabors d’avena i xoco-avena de la marca.

Sense deixar el sector de la llet i els formatges, Betara, de Perafita, ha exposat a la fira la nova llet d’ovella ecològica, que ha envasat i prova ara de comercialitzar. L’empresa té granja pròpia d’ovelles ecològiques d’on ja treu formatge.

En l’àmbit de la carn, on hi ha bona part de les empreses del sector d’Osona, Embotits Monells ha presentat dos nous productes que anomena mybacon i pastrami. El primer és un bacó –el 50% del que fabrica l’empresa és aquest producte i se’n consideren especialistes– sense additius convencionals. El segon és un producte fumat fet amb carn de vedella del qual ja hi ha un consum important als Estats Units i a l’est d’Europa i que ara es vol introduir aquí. També Splendid Foods ha aprofitat l’Alimentaria per llançar un fuet que anomena Zero, perquè es fa amb porcs engreixats sense antibiòtics des dels 42 dies de vida. I Erre de Vic 1952 ha presentat la pota de pernil cuita-curada sense nitrits ni fosfats afegits.

Qui també ha mostrat un nou producte és el cuiner Nandu Jubany, juntament amb el nutricionista Toni Solà i Albert Castellón i Ivo Gasulla, desenvolupadors del negoci. Es tracta d’una marca de suplements nutricionals gastronòmics amb el nom d’À Trois amb quatre gammes de producte: proteïna en pols orgànica, recuperadors vegans ecològics o menjars en pols llestos per consumir, barretes proteiques ecològiques i gels energètics. Jubany va participar al Ral·li Dakar i va veure que els suplements que prenia eren nutricionals però no cuidaven el gust o la textura, i és el que vol fer amb aquesta marca.