Caixabank Research presenta el nou Informe Sectorial sobre el Turisme

Tot i que es preveu que els excepcionals ritmes d'avanç dels últims anys es suavitzin, el PIB turístic continua creixent a Espanya per sobre del conjunt de l'economia i el sector segueix contribuint a crear ocupació, fins al punt d'haver generat un de cada cinc llocs de treball en els últims quatre anys.

El sector s'enfronta, doncs, al repte de consolidar el seu lideratge i la seva competitivitat, alhora que planta cara a la irrupció d'altres models de negoci i de consum que han propiciat les noves tecnologies de l'economia col·laborativa. Unes noves tecnologies de les que, d'altra banda, es pot treure un enorme partit: l'anàlisi del big data i de les tendències de comportament en entorns digitals, com el que ens ofereix Google, pot proporcionar una informació molt valuosa a l'hora de pronosticar futurs patrons de demanda. Això les converteix en actius indispensables en la presa de decisions estratègiques.

A aquestes qüestions han dedicat el primer lliurament del nou Informe Sectorial de CaixaBank Research, una publicació amb la qual pretenen arribar a empreses, organismes públics i consorcis dedicats al turisme mitjançant l'estudi de la situació i de les perspectives del sector.