El Festival de Sitges consolida el seu creixement al 2018

Sitges 2018 ha augmentat un 1,02% la venda d’entrades, que suposa un 15,9% en els darrers cinc anys

El Festival de Sitges ha tornat a augmentar el nombre d’entrades venudes en aquesta darrera edició i ha arribat a les 67.884, un 1,02% més que l’any passat, en què es va batre rècord de taquillatge i visitants, amb motiu del 50è aniversari. Amb aquest nou augment, el Festival ha registrat un increment del 15,90% en els darrers cinc anys.

El Festival de les estrelles (des de Nicolas Cage fins a John Carpenter passant per Tilda Swinton, Pam Grier, Ron Perlman, Ed Harris o M. Night Shymalan, entre d’altres) ha superat en nombre de venda d’entrades al Festival del 50è aniversari, que havia registrat un rècord històric.

Aquest 2018, el Festival ha arribat a les 67.884 entrades venudes, un 1,02% més que l’any passat. L’augment és significatiu pel fet que una de les jornades de més taquillatge del Festival (la del segon dissabte) es van haver de programar quatre sessions menys a l’Auditori Melià Sitges (amb una capacitat de 1.384 butaques) per preparar l’escenari del concert de John Carpenter.

L’augment de facturació d’aquest 2018 ha estat més elevat que el proporcional d’entrades i ha arribat al 4,5%, amb una xifra de 750.350 euros. Aquest augment de la recaptació resulta fonamental en l’aposta del Festival per ampliar els seus recursos i invertir-los en la programació, activitats i invitacions a convidats de primer nivell, com ha estat aquest any.

L’augment del 2018 consolida el creixement dels darrers anys. Entre els festivals del 2014 i del 2018, l’augment de venda d’entrades ha estat del 15,90%.

Evolució de les entrades venudes al Festival:

2018: 67.884 

2017: 67.198

2016: 64.147

2015: 62.035

2014: 58.592

 

El últims cinc anys (Sitges 2014 a 2018): +15,90%